Usługi
Agency for Foreign Investments
Interim Management
Doradcy
Programy Naprawcze
BudowaStrategii
Analiza i Diagnoza
Usprawnianie
Systemy Planowania
Budżetowanie i Controlling
Zarządzanie Projektami
Fundusze Europejskie
Usprawnianie
Usprawnianie procesów biznesowych firmy obejmuje kompleksową usługę doradczą, której elementami są:
» Przegląd celów organizacji, strategii oraz prowadzonego biznesu firmy
» Analiza aktualnych procesów firmy ze zwróceniem uwagi, na jakość komunikacji wewnętrznej i z otoczeniem firmy, jakość i sposób przekazywania informacji, poziom wiedzy realizatorów procesów, efektywność procesów i sposób jej pomiaru, cele i zadania realizatorów procesów i ich związek z systemem zarządzania przyjętym w firmie
» Analiza struktury organizacyjnej firmy i jakość dopasowania jej systemu zarządzania do oczekiwań klientów oraz do celów strategicznych firmy » Przedstawienie wyników audytu oraz listy propozycji obszarów wymagających zmiany
» Uzgodnienie zakresu i sposobu współpracy doradcy z kierownictwem firmy
» Zdefiniowanie kluczowych procesów i ich liderów, określenie szczegółowości ich opisu oraz dokumentacji wejść i wyjść procesów niezbędnej dla potrzeb Systemu Zarządzania Jakością, proponowanych narzędzi informatycznych oraz innych kanałów udostępniania informacji i wiedzy w firmie
» Modelowanie procesów, przygotowanie opisów i dokumentacji procesów
» Zaimplementowanie nowych procesów do Systemu Zarządzania Jakością firmy
» Dobór i pomoc we wdrażaniu narzędzi informatycznych do wspomagania zarządzania procesami
» Szkolenie i pomoc merytoryczna dla liderów wdrażających procesy
W usprawnianiu procesów współdziałają kierownictwo i wyznaczeni pracownicy firmy – liderzy procesów. Zakres i szczegółowość przygotowanej dokumentacji organizacyjnej zależy od specyfiki i rozmiarów firmy. W niej znajdziemy odpowiedź na pytania, jakie są zadania naszego stanowiska pracy w realizowanym procesie. Stąd procesy integrują działania wszystkich pracowników i są im znane. Jest to osiągnięte poprzez upowszechnienie ich treści m.in. w trakcie zindywidualizowanych szkoleń, a w szczególności poprzez przedstawiony w procesach nowy sposób działania akceptowany i wspierany przez Zarząd firmy.